top of page

CRPS





תסמונת כאב אזורי (CRPS) היא מחלה כרונית המאופיינת על ידי כאבים חזקים, נפיחות ושינויים בעור.

הגורמים למחלה זו אינם לגמרי ידועים אך פגיעות עצביות כתוצאה מניתוחים או מפגיעות פיזיות בגוף זוהו כאחד הגורמים למחלה זו. נשים וגברים בכל גיל חשופים למחלה זו.

הסימפטומים של CRPS לרוב ברורים ונמצאים סמוך למקום הפגיעה בין אם זו גדולה או קטנה. התסמינים השכיחים ביותר כוללים תחושה של שריפה ותיאורים כמו "ירי של כאב" הבא בגלים. החולה עלול להיתקל גם בהתכווצויות שרירים, נפיחות מקומית, הזעה מוגברת באופן חריג, שינויי טמפרטורה של העור ושינויי צבע, ריכוך ודילול של עצמות, רוך וקשיחות משותפת או הגבלה וכאבים בתנועה. כאב הנובע כתוצאה מ- CRPS מתמשך עלול להיות מוגבר על ידי מתח נפשי או פיזי. נגיעה באיבר הפגוע לעתים קרובות בלתי נסבל. הסימפטומים של CRPS משתנים לפי חומרת המחלה ומשך הזמן.


את מחלת ה- CRPS נוטים לסווג לשני סוגים:


Type 1

מאופיין בכאב חמור המתואר כבוער באתר של הפציעה. התכווצות שרירים, נוקשות, ניידות מוגבלת, צמיחת שיער מהירה וצמיחת ציפורניים. היצרות של כלי דם המשפיעה על צבע וטמפרטורה של העור ועשויה להתרחש גם.


Type2

מאופיין בכאב עז יותר. נפיחות מתפשטת, צמיחת השיער פוחתת, העור הופך להיות סדוק, שביר ומחורץ ואף עשויים להופיע פצעונים, אוסטאופורוזיס, עיבוי מפרקים, וניוון שרירים.


bottom of page